Warning: Illegal string offset 'userid' in [path]/includes/functions.php on line 509

Warning: Illegal string offset 'userid' in [path]/includes/functions.php on line 512

Warning: Illegal string offset 'membergroupids' in [path]/includes/functions.php on line 441

Warning: Illegal string offset 'membergroupids' in [path]/includes/functions.php on line 443

Warning: Illegal string offset 'usergroupid' in [path]/includes/functions.php on line 452

Warning: Illegal string offset 'usergroupid' in [path]/includes/functions.php on line 518

Warning: Illegal string offset 'userid' in [path]/includes/functions.php on line 518
اموزش ساخت بازوی مکانیکی ربات
شما عضو بهترین نیستید, جهت استفاه از امکانات بیشتر ثبت نام کنید.    
بهترین انجمن،انجمن های نرم افزار،بازی ،سخت افزار،موبایل،فیلم،دانلود،ورزشی،علمی،تفریحی  

بازگشت   بهترین انجمن،انجمن های نرم افزار،بازی ،سخت افزار،موبایل،فیلم،دانلود،ورزشی،علمی،تفریحی > گرافیك و فلش > گرافیک سه بعدی > مباحث آموزشی و مقالات

تبلیغات




ثبت نام سریع
براي استفاده از تمامي امكانات پي سي لردز و دانلود مطالب و شركت كردن در مباحث در كمتر از يك دقيقه ثبت نام نماييد

نام کاربری رمز عبور تكرار رمز عبور ایمیل تکرار ایمیل
Birthday:      
سوال تصادفی
  قوانين انجمن را قبول ميكنم 

ارسال موضوع جدیدپاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
قدیمی 01-31-2011, 16:06   #1
جادوگر جوان
مدیر گرافیک
 
جادوگر جوان آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Dec 2008
محل سکونت: اصفهان نصف جهان
نوشته ها: 18,022
تعداد تشکر (از کاربران دیگر): 368
تشکر شده 4,542 بار برای 2,298 ارسال برتر

نمایش مدالها

جادوگر جوان به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض اموزش ساخت بازوی مکانیکی ربات

همیشه وقتی با ماشین به سفر میروم و از جاده ها عبور میکنم ,از تونلها و از پلها میگذرم. تابلوهای احتیاط ,جاده باریک میشود ,پیچ خطرناک و گاردلاین ها را میبینم. آرزو میکنم که ایکاش میتوانستم به ورای این محدودیتها هم دسترسی داشته باشم و اصلا چرا باید خودم به مسیر جاده محدود کنم ,هر جا که جاده پیچید من هم بپیچم و یا هر جا جاده ساخته شده باشد من هم فقط همان جاها بتوانم بروم.
این بود که به فکر طراحی خودرویی افتادم که بتواند مرا به همه جا ببرد.جاهایی که نه جاده ای کشیده شده, نه تابلویی گذاشته شده و نه گاردلاینی نصب شده....مرا به هر جای طبیعت که بخواهم ببرد.
واضح است که باید در خود طبیعت بدنبال راه حل میگشتم.همه شما تا حالا ملخها را دیده اید. ملخها که ساکنان دیرینه ی زمین هستند با وجود جثه ی کوچکشان وقتی تصمیم می گیرند که یک مزرعه را هدف قرار دهند پیروزیشان تقریبا قطعی است.
ملخها را در همه جا میتوان دید . در کوه و بیابان ,یا جنگل و بیشه زارها.ملخ ها بیشترین گونه زنده در زمین هستند. این بود که تصمیم گرفتم اصل کارم را روی ملخ پی ریزی کنم.
رفرنس های زیر هم روی طرح نهایی بی تاثیر نبودند.

حالا مرحله ایده یابی انجام شده و نوبت به طراحی رسیده.

طرح های خیلی زیادی را امتحان کردم تا به طرح مناسب و منطقی برسم.

صحیح یا غلط من برای این مرحله یک روش مخصوص دارم. اول روی کاغذ در یک طرح کلی به توافق میرسم و طراحی جزییات رو در طی مدلینگ انجام میدم.

چون در طی مدلینگ خود به خود ایده های بهتر و موثرتری به ذهنم میرسد. جزئیات همیشه لازم نیست که خیلی پیچیده باشند ولی وجودشان روی کار نهایی بسیار موثر است.
مدلسازی طرح بسیار ساده بود . از تکنیک splineها بسیار استفاده کردم. و برای مدلهای پیچیده تر از box modeling استفاده کردم.

بهتر است در ضمن کار از لایه ها استفاده کنید چون به کارتان نظم میدهد.من پاهای جلو پاهای عقب بدنه و صحنه را در4 لایه متفاوت قرار دادم.


مدل نهایی بدین ترتیب کامل شد.


برای ساختن صحنه یک استوانه و یک سطح گودی را بسازید.


منوی
scatter را (که مسیر آن را در عکس زیر آورده ام ). در حالیکه استوانه در حالت انتخاب قرار دارد باز کنید و بعد از کلیک بر دکمه pick distribution object صفحه گودی را انتخاب کنید و باقی پارامترها را مانند زیر تنظیم کنید.

بعد از مدل سازی کل طرح نوبت به
uv کردن تمام اجزا میرسد. بدلیل سادگی و هندسی بودن قطعات این کار بسیار آسان میشود و برای بیشتر قطعات میتوان از planar و box استفاده کرد.

البته قطعاتی که شکلشان به فرم استوانه یا مکعب نزدیک است و از جمله قطعات جزیی و ریز هستند که بطور واضح دیده نمیشوند
, نیازی به unwrap ندارند بلکه همان uvw map خالی کافی میباشد.
وقتی این مرحله تمام شد نوبت به متریال میرسد که در این طرح متریال قالب فلز است که براحتی میتوان آن را ساخت.ابتدا موتور رندر را روی منتال ری تنظیم کنید.پنجره material editor را باز کنید و روی یک متریال خالی کلیک کنید. در بالای صفحه روی standardکلیک کنید ودر پنجره باز شده گزینه arch and design را انتخاب نمایید.

و پارامترها را مطابق شکل زیر تغییر دهید.


تقریبا برای تمام قطعات سه تکسچر باید نقاشی میکردم برای

Color,(reflection) glossiness,bump


برای نورپردازی من از سه نور منتال ری استفاده کردم
mr spot light))

یک نور اصلی یا همان
main رنگ این نور را عمدا نزدیک به قرمز در نظر گرفتم تا در تضاد با نور آبی جانبی یک جلوه جذاب از تضاد سرد و گرم ایجاد شود. یک نورfill که برای جبران نقاط سایه دار ناشی از نور اصلی و یک نور rim light که تقریبا از پشت تابانده میشود.تا لبه های موضوع را روشن کند. تنضیمات این نورها را میتوانید در زیر ببینید.

یک یا دو نور ساده هم برای صحنه گذاشتم که البته صحنه را برای آنها
Include کردم که نورشان فقط شامل صحنه شود.

قبل از رندر باید یک دوربین در محیط تعبیه کنید.

با زدن کلید f10 پنجره render setup را باز کنید و تنظیمات آن را مانند زیر تنظیم کنید با انجام این کارها کیفیت بیشتری در رندر نهایی خواهیم داشت.

همچنین با روشن کردن گزینه
final gatherو تنظیم مقدار diffuse bounce روی 1 میتوانیم از بازتاب نورهایمان برای روشن کردن صحنه استفاده ببریم هر چه این پارامتر را
بیشتر کنید تعداد مراحل بازتابها بیشتر است و طبعا زمان رندر هم طولانیتر خواهد شد.برای پارامتر
rays per FG point معمولا مقدار 250 مناسب است و کیفیت خوبی را ارائه میدهد.

دکمه رندر را بزنید و صبر کنید تا نتیجه نهایی را ببینید.

نکاتی درباره طراحی قطعات و ماشین آلات مکانیکی
در طراحی مدل های مکانیکی اطلاعاتی مقدماتی در مباحث مکانیک لازم است.اگر علاقه ای به مطالعه آکادمیک مکانیک ندارید با نگاه کردن به ماشین آلات مختلف یا حتی برای شروع کپی کردن از روی آنها به تسلط در طراحی برسید.
برای طراحی جزئیات در قطعات خوب است که پس از رسیدن به شکل نهایی این پرسشها را از خود بپرسید.
کاربرد این قطعه چیست؟ آیا فشار زیادی روی آن است؟(میتوانید با اضافه کردن پیچ ها یا قطعات پشتیبان بر استحکام و قدرت آن تاکید کنید)
آیا حین کار زیاد داغ می شود؟(می توانید روی آن فن یا منافذ هوا قرار دهید)
آیا در معرض ضربات زیادی است؟(میتوانید در طراحی آن فنر هایی تعبیه کنید که از فشار بکاهد یا در تکسچر خراش ها یا رنگ پریدگی ها را لحاظ کنید)
آیا نیاز به نصب دستگیره یا پله دارد؟
آیا چیز خاصی داخلش است؟(میتوانید روی آن درب ها یا دستگیره هایی برای دسترسی به داخل پیش بینی کرد)


حتما پاسخ به این سوالات در مرحله تکسچرهم کمک زیادی به شما میکند.

گاهی میتوانید با اضافه یا کم کردن احجام ساده هندسی به شکل های پیچیده و زیبایی برسید.
و یا میتوانید از چرخدنده ها تسمه ها جک های هیدرولیک و یا مکانیزمها استفاده کنید.

در خودروی کلاچ مکانیزم ها در القای ماهیت مکانیکی بار زیادی را به دوش میکشند.در اینجا من معرفی مختصری از مکانیزم ها را برای شما می آورم.

تمامی مکانیزمها یک یا چند نیروی ورودی و یک یا چند نیروی خروجی دارند و اساس کار آنها این است که نیروی ورودی را به به نیروی خروجی متفاوتی چه از نظر جهت و چه از نظر مقدار تبدیل میکنند.
اغلب مکانیزمها(حتی پیچیده ترین آنها)از ترکیب دو یا چند مکانیزم 4میله ای تشکیل شده اند. مکانیزم مذکور یکی از ساده ترین و البته کارآمدترین نوع مکانیزم هاست.در این مکانیزم ها همیشه یکی از میله ها باید ثابت باشد مثلا فرض کنید که در شکل ما میله 1 را با دست بگیریم میتوانید تصور کنید که با چرخاندن میله 2 میله 4 هم به تبع آن میچرخد.

نمونه هایی از مکانیزم های 4میله ای:


نمونه هایی از مکانیزم های مرکب:


امیدوارم این توتوریال برای شما مفید بوده باشد نظراتتان را با من در میان بگذارید.

[ديدن این لینک مخصوص کاربران است. شما هم کافیست 20 ثانیه از وقت خود را صرف ثبت نام نمایید تا به جمع کاربران ما بپیوندید و از تمامی مطالب استفاده کنید]




عنوان آموزش : Making of Clutch
نام تهیه کننده : محمدحسین عطاران
مبحث آموزش : Modeling , Lighting & Rendering
نرم افزارها : 3dsmax , Mentalray , Photoshop

امضای جادوگر جوان
my Heart **** your air dear
دل من هواتو کرده عزیز

جادوگر جوان آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول

تبلیغات P30lords

ارسال موضوع جدیدپاسخ

علاقه مندی ها (Bookmarks)


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
انتخاب سریع یک انجمن

موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
معرفی رشته های دانشگاهی bb اخبار و گفتگوی علمی و مباحث دانجشویی و دانش آموزی 21 08-11-2011 10:50
نخستين ربات فضانورد راهي ‌فضا مي‌شود جهنمی آرشیو اخبار قدیمی 0 11-24-2010 17:27
ژاپن ربات مرغ مگس‌خوار نجات دهنده ساخت ashna آرشیو اخبار قدیمی 0 01-03-2010 14:39
کاربردهای جدبد نانو رباتیک faezeh1367 درخواست مقالات 1 11-03-2009 23:25
شتاب دهنده Cern چیست؟ ghazal_ak فیزیک 0 10-09-2008 19:02


اکنون ساعت 06:34 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd

تمامی فعالیت های انجمن های این سایت تابع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میباشد و نشر مطالب آن منوط به اجازه از مدیران سایت یا ذکر لینک مستقیم منبع می باشد .
بهترین , بهترین انجمن های گفتگو ,behtarin